RTV Teorija i praksa

diferendjaciju, nego i da okarakteriše svaki lik ponaosob. Branislav Lečić kao dr Alfred Ringer precizno je izgradio čitavu skalu raspoloženja - od superiornosti lekara-stručnjaka do uplašenog muškarca. Dragana Lebović režirala je ovo delo sa naglašenom težnjom da zvučnim sredstvima što više dočara tajanstvenu mističnost ambijenta događanja radnje. U tome je i uspela, zahvaljujući i izboru muzike Predraga Stamenkovića i odličnom snimku Zorana Jerkovića. Izvođenje radio-drame Rajnske zadušnice proteklo je u znaku majstorske kreacije Zagorke Marjanović. Njena četiri glasa, potpuno različita jedan od drugog, kao i postupak koji je odavao preciznu dikcijsku diferencijaciju, ostaju u sećanju kao sjajna transformacija izraza pred mikrofonom. ZVUČNASVEDOČANSTVA VREMENA Dokumentarne emisije Drugog programa Radio Beograda ne samo da su sve aktuelnije, nego i kompleksnije. Sve češće to su radiofonska svedočanstva o Ijudima i događajima danas, o našim nedoumicama, i nesporazumima, nezadovoljstvima i protestima, komponovana tako da omogućuju svestrane slike događaja. Tako nam je emisija Proleče je danas ponudila jednu svojevrsnu sintezu zvučnih dokumenata o zbivanjima u Srbiji, u razdoblju od marta do juna 1991, vanredno spretno komponovanu u jedinstvenu tematsku celinu.' Autori ovog radiofonskog kolaža Svetlana Lukić, Marina Pešić, Svetlana Vuković i Tomislav Damjanović - uspeli su da uprkos kratkom vremenu i obilju snimljene građe odaberu najkarakterističnije fragmente iz govora pojedinaca ili snimke sa masovnih okupljanja na mitinzima i demonstracijama i da, pri tom, nijednog trenutka ne iznevere ni tok ni ton svega što se zbivalo. Zahvaljujući odličnim snimcima realizovanim na otvorenim prostorima, zatim neobično veštoj i

2 Drugi program Radio Beograda, 5. VI 1991.

48