RTV Teorija i praksa

preciznoj montaži, kao i sjajno nivelisanom konačnom snimku, što je omogućilo apsolutnu zvučnu preglednost, dokumentarni kolaž o proleću ove godine prozvučao je kao duhovito svedočanstvo o paradoksima naše današnjice. Reportaža Dejana Ivanovića i Dragoslava Simića o otvaranju privatne robne kuće „АВС produkt” u Beogradu, 4. juna 1991, otkrila je slušaocima mnoge gorke istine o preprekama koje očekuju privatni kapital u našem postsocijalističkom poretku. Ali, nije samo potrebno savlađivati birokratske prepreke da bi se ohrabrila i omogućila privatna inicijativa, nego je još potrebnije menjati i shvatanja Ijudi o tome šta je menadžerski posao i zašto se taj posao najviše plaća. U tom smislu bili su naročito instruktivni snimci razgovora sa Radisavom Rodićem, jednim od vlasnika kompanije. Zanimljiv je bio i sam zvučni okvir reportaže koja je donela zaista potpunu sliku događaja ćija je nesvakidašnjost bila i u tome što je nova robna kuća otvorena crkvenom ceremonijom. Kompleksni zvučni dokumenti zamenjuju tako direktne prenose i dovode slušaoce „па lice mesta” - istina sa malim zakašnjenjem. 3 U LAVIRINTU GOVORA I MUZIKE Gotovo da ne prođe dan a da se na našim ultrakratkim radio-talasima (opseg FM) ne oglasi neka nova stanica i slušaocima ponudi svoje emisije. Samo na području Beograda čujno je dvadesetak radio-stanica, od kojih neke imaju po dva ili više talasa. Većina emituje u stereofonskoj tehnici po čitav dan. Sve nude pravo programsko obilje i slušalac se prilikom „šetnje” po skali svoga prijemnika oseća kao da se nalazi u začaranom lavirintu govora i muzike, koji kao da nema kraja. Broj radio-stanica neprestano se uvećava a tako se i skoro neograničeno umnožava broj njihovih najrazličitijih poruka, počev od informativnih pa do

3 Drugi prograrn Radio Beograda, 6. VI 1991.

49