RTV Teorija i praksa

verbalno. U 10 odsto slučajeva vizuelni elementi su pomogli u identifikaciji nepoznatih Ijudi i mesta, u 6 odsto slučajeva pojasnili su govorni deo, a samo u 4 odsto vizuelni elementi su dodali nov emocionalni sadržaj važan za govorne teme. Podaci o tome prikazani su u sledećoj tabeli:

PROCENAT STORUA VESTI PO PRVENSTVENOM DOPRINOSU VIZUELNIH ELEMENATA GOVORNIM TEMAMA

Da li tako misle i gledaoci? Sprovedeno je ispitivanje među 48 odraslih gledalaca. Grupa je bila sastavljena od muškaraca i žena akademika, učenika - studenata i običnih građana. Svakom učesniku je emitovano dvanaest storija vesti u laboratorijskom okruženju, šest sa vizuelnim elementima i drugih šest samo sa zvukom. Segmenti sa i bez vizuelnih elemenata prikazivani su naizmenično. Svaka osoba je bila upućena u jednu od dve demografski usklađene grupe. ОгираЛ gledala je storije označene parnim brojevima a slušala one označene neparnim; grupa B je činila suprotno. Procedura je dozvolila da se posmatra kako će dve grupe da variraju u reakcijama na priču kada ju je jedna grupa videla sa vizuelnim elementima a druga bez njih. Storije su bile grupisane u šest glavnih tema tako da je svaka grupa mogla da vidi istu lemu sa ili bez vizuelnih elemenata.

112

ABC CBS NBC PBS Svi (n=61) (n=46) (п=42) (n = 40) (п = 189) Doprinos % % % % % Nevažna informacija 21 33 41 40 32 Izlišna informacija 30 15 10 15 19 Nova informacija 34 24 41 10 29 Identifikacija Ijudi ili objekata 10 2 0 30 10 Pojašnjenje 3 13 5 5 6 Emocionalnc komponente 2 13 2 0 4