RTV Teorija i praksa

Vizuelne slike mogu da budu lokalne (iako su i one često predvorja vladinih kancelarija koje izgledaju isto svuda u svetu) ali spoznajna informacija, izgovorena na engleskom, homogenizuje vesti. Sve nacionalne vesti se odigravaju u NBC zemlji, gde Tom Brokau (Brokow), Andrea Mičel (Mitchell) i Bernard Kalb žive. Ono što se obrađuje na nacionalnim vestima često je zastrašujuće u odnosu na ono što se može videti na lokalnom programu. Nuklearno naoružanje, invazije na druge zemlje, masovno umiranje od gladi, izbeglice, velike prirodne katastrofe - ove teme su stavljene u miran okvir, predstavljene na umirujući način. Domaća tragedija na Stejten Ajlendu može da utiče na mene, ali me direktno ne ugrožava. Podzemna železnica Njujorka može biti opasna, ali ja imam mogućnost da je ne koristim. Ali nuklearni rat? Lokalne vesti su bliske, usijane, izrazito dramatizovane i personalizovane. Nacionalne vesti su ~kul” (cool), pod kontrolom, racionalizovane. Ono što je interesantno za postmodernu scensku teoriju je da sve ove različite vrste vesti slede određene formate koji se zasnivaju na pozorišnim konvencijama. Lokalne vesti su neka vrsta moderne, ibzenovske naturalističke drame koja se može naći u burlesknom ili varijetetskom formatu, okružena izvesnim ritualnim formulama. Nacionalne vesti su mnogo više filmske, slične nedeljnim filmskim novostima iz tridesetih i četrdesetih godina i vrsti dokumentarnih filmova čije slike prati umirujuća naracija. Kako god da se TV novosti najavljuju kao vesti, način na koji je program predstavljen u novinskim oglasima i na oglasnim tablama, način da se privuče publika je čisti šou-biznis (showbiz). Na primer, 1982. godine kada se Tom Snajder (Snyder) pridružio timu Eyewitness News (lokalne vesti mreže ABC u Njujorku), njegovo lice na plakatu je izgledalo isto kao pred kamerama - zurio je pravo u prolaznike koji su silazili u čistilište njujorške podzemne železnice. Svako je mogao da vidi Snajderovo lice i da pročita da je:

158