RTV Teorija i praksa

Uzgred: čuvena pozorišna trupa „Habima”, koją svoje predstave igra na hebrejskom i koją je osnovana 1917. godine u Moskvi, da bi od 1931. delovala u Palestini, gostovala je poćetkom 1938. godine u Beogradu i, pored ostalih dela, sa velikim uspehom izvela i predstavu Dibuk, koją joj je i donela svetsku slavu. Jadranka Anđelić režirala je dramu Dibuk u studiju Radio Beograda sa težnjom da ostvari, makar i delimično, autentičan stil, što je svakako neophodno kada je ovakvo, tradicionalno i mistično delu u pitanju, Insistirala je, kako nam se učinilo, na pomalo zaćudnoj tajnovitosti, na predanosti i posvećenosti obredu, što je naročito potrebno u kljućnoj sceni egzorcizacije zlog duha iz tela devojke. U glumačkoj ekipi isticali su se Miodrag Radovanović - tajanstvenim dramskim izrazom lišenim svakog patosa; Mirela Pavlović neposrednošću glasa i tona; Eugen Verber - izrazima postojane dostojanstvenosti. I ostali izvođači: Zagorka Marjanović, Elizabeta Đorevska, Milan Егак, Branislav Zeremski, Slobodan Beštić i dr. - svako prema svome zadatku, doprineli su da izvođenje Dibuka na radio-talasima ima potrebnu atmosferu mistićne tajnovitosti čoveka pred snagama zla, kojima se i nesvesno opire. I da pri tom budę efektno i da nas saživi sa postupkom izgona zla. Muziku, prikladnu i stilski adekvatnu, odabrao je Dragan Mitrić. Snimak majstora tona Zorana Jerkovića znatno je doprineo ukupnom utisku, jer je u punoj meri tonskim efektima upotpunjavao sve ono što su akteri izgovarali i činili. Za to se može zaključiti da je ovim izvođenjem naš radio-dramski repertoar obogaćen jednim zanimljivim ostvarenjem. Na kraju i jedna opaska: u najavj dramę trebalo je, u nekoliko rečenica, u vidu uvodne napomene sluśaocima dali osnovne informacije o karakteru dela i o piscn. NA ULICAMA VELEGRADA Dokumentarno-dramski program obogaćen je premijerom emisije Taksista , koju su realizovali reditelj Olga Brajović i majsior tona Aleksandar

103