RTV Teorija i praksa

čistotom na kojoj su mu mnogi s pravom zavideli, pogotovo ako je posredi nadahnuto glumačko tumačenje stihova uopšte, i umetničke recitacije posebno. U toj oblasti - kao što je to uvek činio i na pozorišnim scenama - Jovan Milićević delovao je stameno i suvereno, nikad ne prenebregavajući staru istinu da se pravi, izvorni, jedinstveni jezik i govor u isti mah moraju voleti beskrajno. Da im najiskrenije, svim bićem, valja glumački služiti. Mada u poslednje vreme narušenog zdravlja i glasa donekle napuklog, razdešenog i tišeg, i u Aristofanovim Zabama (režija Nikola Veselinović) Jovan Milićević ostvario je ulogu koją ostaje u sećanju kao svedočanstvo mogućnosti i moći prekaljenog glumačkog iskustva i sposobnosti da se i pred sludijskim mikorfonima upozori na razmere mudrosti i poimanja čoveka i sveta, kakve su one aristofanovske, na primer. Ncšto slično Jovan Milićević u svojoj glumačkoj karijcri činio je ko zna koliko pula. JEDNOSTAVNA PRIĆA U ciklusu „Radioteka” Dramskog programa Radio Beograda krajem maja 1992. emitovana je radio-drama On i ona Miroslava Popovića. Odmah napominjcm kako je to tekst u čiju sc finu radio-dramaturgiju ne može sumnjati. Sve jc tu, naime, u punoj mcri usklađcno, iskazano saželo, srczanom dijaloSkom fakturom, u dobroj, staroj tradiciji kamcrnc dramę u kojoj se u malo rcči obznane žirine i dubine Ijudske psihologije i čovekove sudbine, iako je sama priča jednostavna, da jednostavnija ne može bili. Rcč je o susrelu čoveka i žene posle triđcset godina od njihovog rastanka u ratnim vihorima. Otprve oselivši prave vrednosli radio-drame On i ona (ne zaboravimo, Miroslav Popović izvanrcdan je pisac, autor romana Sudibine i Udri bandu) rcditclj Miroslav Jokić ncpogrcšivo jc obavio pola svog posla izborom glumaca-izvodača. Uloge jc poverio Kscniji Jovanpvić i Milanu Mihailoviću, a to jc slušaocima unaprcd značilo da ćc čuti - ako sc tako može rcći! - najtananiju

75