RTV Teorija i praksa

Advertising Вшеаи Conference) i 3. Konferencija menadžera za sponzorstvo i promocije ( Sponsorship and Promotional Managers ). Teme su zahvatile sve od “snage reklame komercijalnog radija” do “digitalne budućnosti koja se veoma brzo približava”. Tu je lansirana i oglašivačka kampanja vredna dva ipo miliona funti, koja bi trebalo da pruži podršku komercijalnom radiju. Kampanju fmansira komercijalna radio industrija da bi рошке stigle do onih koji donose odluke u biznisu, dajući im do znanja koliki je uticaj takvog radija. Veoma često biznismeni misle da je radio beznadežan i već zastareo medij za posao. Kampanju podržavaju i štampana sredstva i oglasi komercijalnog radija, a podaci govore da pomke dopiru do 59% poslovnih Ijudi svake sedmice, što je mnogo više od čitalaštva čak i poznatijih listova (npr. The Times, Financial Times i Daily Telegraph ). Ljudi iz pomenutog Biroa smatraju da radio u obaveštavanju ove grupe Ijudi ima ključnu ulogu. Biro je promovisao i Radio Advertising Archives sa približno 5000 snimaka kvalitetnih radio oglasa i spotova, koja digitalno čuva najbolje primere audio kreativnosti za poslednjih deset godina. U to je Biro uložio oko sto hiljada funti naglašavajući da će u početku omogućavati besplatno korišćenje baze za potrebe agencija i oglašivača. Istom prilikom održan je i sastanak medija planera ( Media Planners Forum), kao i diskusija oglašivača o novim metodama istraživanja koje su u funkciji cilja - dobiti što više od radio oglašavanja. Agencije i direktori prodaje radio-stanica su podsetili oglašivače da radio više nije “medij iz pozadine” i da rad na njegovom marketingu treba da poveća prihode od oglašavanja u 1995. godini čak za 40%. Zaključeno je da je radio medij u usponu, što treba da imaju na umu i agencije i oglašivači. Ovde se može napraviti paralela sa već čuvenom svetskom kampanjom IAA {lnternational Advertising Association) Oglašavanje oglašavanja, koja je bila prihvaćenau velikom broju zemalja i u hiljadama glasila. Ona se zasnivala na ključnom stavu o tome da oglašavanje omogućava realizaciju prava građana na izbor, paje taj slogan ponavljan u svakoj poruci ( Your Right To Choose). U tu kampanju bila je na izvestan način uključena i Jugoslavija zahvaljujući aktivnosti Beogradskog ogranka IAA, koji je, između ostalog, popularisao globalnu akciju na radiju, televiziji i u štampi (Vladimir Čeh), a objavio je i prvu publikaciju (urednik P.S. Plavšić) pod nazivom Yu For You - Advertising View of the Yugoslav Market plasiranu na lAA Global Conference u Budimpešti (od 14. do 17. maja 1995. godine). Najvažnije pomke

11