RTV Teorija i praksa

veće mogućnosti za razmah kompozitorske i interpretatorske muzičke nadgradnje.

Muzički prirner br. 6 „ 77 plaviš, zoro zlatna!“

Nasuprot činjenici da su navedeni primeri po kreativnom poreklu potpuno jasni, jer za većinu postoje čak i notni materijali njihovih autora, mnogo je više nekadašnjih pesama za zabavu čiji autori teksta ili melodije nisu poznati čak ni stručnoj javnosti. Takav je slučaj sa jednom pesmom na stihove čuvenog pesnika iz naroda Vladimira - Vlaje Milića iz Glibovca kod Smederevske Palanke, koji je svoje u pesmaricama štampane stihove kazivao i prodavao putnicima po vozovima, pa tako danas znamo da je on autor pesme „Jedno dete malo, bez majke ostalo. „0 autoru muzike te pesme ništa se ne zna, jer je ostao potpuno nepoznat, a njen melodijski podsticaj treba tražiti upravo u muzičkim kompozicijama stranaca, koji nisu poznavali naš melos, a želeli su da daju dokaza o svom talentu i razvijenim sposobnostima i na taj način što će se oprobati i kao kompozitori popularnih pesama. Sve u svemu, bila je to uspela melodija u stilu prvobitnog sloja autohtonog zabavnog pevanja u našim gradovima, o čemu svedoči i činjenica da ni do danas, nakon više od pola veka, nije zaboravljena. Zanimljivo i indikativno je takođe da je ta autorska poetska i muzička tvorevina osim u Smederevskoj Palanci, ostala u muzičkom opticaju i u selu Glibovcu, dalje se razvijajući naporedo sa brojnim arhaičnim muzičkim primerima, koji su poetski i muzički bili prva duhovna hrana svih Glibovčana, pa i Vlaje iz Glibovca. Napominjemo takođe da ilustrativni primeri koje prilažemo svedoče i o veoma raznovrsnoj višeslojnosti

152