RTV Teorija i praksa

narodnog muzičkog pamćenja, u kome svaka u hronologiji poznata muzička pojava ima svoje mesto. Prvi primer pripada najstarijoj muzičkoj arhaici, a sazdan je od nejednakih četvrtina i trećina tonova uz njihove složenice, a drugi je dijatonska tvorevina kao tonska osnova čitave autorske muzike za zabavu kod nas i u svetu.

Muzički primer br. 7 „Prstendšije, novi prijatelji!"

Muzički primer br. 8 ~ Jedno dete malo bez majke ostalo. “

Тако dolazimo i do nekoliko izuzetno važnih pitanja koja su i aktuelna upravo u sadašnjem razvoju populame muzike u našoj sredini. * Gde, kada i kako nastaje i prestaje muzička narodna tradicija? U već uveliko usporenom improvizacijskom procesu nastajanja novih produkata prave narodne muzike, svakom autorskom intervencijom koja dobija masovni publicitet, još više se usporava taj stvaralački proces. Sve vrste muzičkih obrada koje zaista nisu nesumnjiv, pravi doprinos, dakle, ođ ne baš uspelih kompozitorskih aranžmana, pa do prenaglašenih interpretatorskih sloboda, sve to zajedno posledično neblagotvorno deluje.

153