Sion
158
нвв 2. вр. нсходнп пргмо мофн стго Стефдна", а цар и патријарах почиње тек од Душана. У самим вратима, која воде у препрату, стоји иа левој страни живописана, или уписана мложина голог народа, свију полова и узраста. Цео тај сбор гоне и свесрдно увлаче на силу у цркву, у чему познају се трагови, да га миропомазују и као кршћавају. Ово ће по свој прилици бити слика из живота Немањиног и сина му првовенчанога, у које доба мора бити да су на силу нагонили народ да прими православље и да се одриче разне јереси. На вратима, која воде из куле у препрату, стоје двоица у црвено-рујном Неманићском царском оделу, са крунама округластим са наушњапима, као и у свију Неманића; у обоице су дреје изшаране белим колутавима, у којима су у црвенорујном пољу двоглави бели орлови, у место других шара, а по где где познају се трагови од плавих огњила. Познају се трагови да су у место белих били и црвено-рујни орлови. Први је СтеФан Првовенчани, са. округлим — татарско-турским лицем и за чудо црном брадом и косом, а други је син му: „крсш> Рддосмкћ". Но нетреба се овом турско-татарском и једном међу 130. внђених лица првовенчаног лицу чудити, кад се зна да су ово доцнији и из турског доба поправљани ликови ових владаоца. То се одмах даје видети на остатцима старијег живописа двојног, а по где где и тројног. Више краљева је св. Б"'ца на престолу такође из новијег доба, грубо и невешто израђена; а ниже ње је слика, доласка краља у Жичу где га св. Сава са свештенством дочекује. Војводе и свита краљева, имају ћурдије, као и дреје до земље, са разрезаним рукавима, или тако званим чевкенима.... и пр.
Још у почетку нашег листа, кад је поштовани сурадник „Сиона" С. Никетић коснуо се манастира Жиче, рекав да је он значајно поновљен и украшен трудом и настојавањем поч. Епископа Јанићија, — ми реко смо, да ћемо доцније дати своје мишљење о поправци тога манастира. И предајући јавности овај опис Жиче, написани пре неког времена М. М. ми са тим уједно исказујемо да и