Sion

663

но Стеван није у Анконн уморен. У част 12 апостола било је 12 мученика у цариградској саборној цркви св. Софији , ади опет за то 12 апостола нису уморени у Цариграду. Дакле, баш кад би се гробница и споменик апостола Петра заиста находнди у Риму и онда се опет не би могло тиме доказати , да је он умро у Риму. А његово тело?... Будите мало опрезнији са тпм телом, милостива господо. Ја не говорим о садашљем времену, него о ономе о коме се води реч , т. ј. о првим вековима цркве. Ја сам слушао, да тобож у једној од овдешњих ваших базшшка почива тедо св. Стевана. Ја сам, велим, сдушао о томе, али не стојим добар за истинитост Факта. Но зар зато , што се Стеваново тело находи у Риму , може се закључавати, да је Стеван био у Риму уморен? Зар је он кадгод и био Риму? Из тога, што се тело Петрово налази у Риму, (кад би се то могло допустпти) немојте закључавати врло лакомислено , господо , да је Петар морао претрпети мучеништво у Риму, јер таки доказ био би веома неистинит, с тога, што би његово тело могло бити пренешено овамо из кога другог места. Што се тиче тела св. Петра , ја налазим у Евсевију (ви се држите ове сувремене историјске старине), да почивање тела Петрова у Риму у време Нероново није невероватно; имајте на уму да он говори: није невероватно, а то ће рећи, да он то не сматра за истинит Факт. А шта говори о томе Августин? Б1сип1 ћотшез људи гоаоре, да је тело Петрово у Риму, а даље он позитивно тврди , да се тело Павлово налази ту. Видите, дакле , да он о Павлу тврди , а о Петру додаје : људи говоре. Дакле почивање Петрова тела у Риму основано је само на говору људи, а не на истинитости. 0 почивању нак Павлова тела нема никаке сумње. На завршетку ја ћу да наведем, да Јулијан отступиик говори (мени би врло непријатно било да се у овом случају позивам на самога Јулијана отступника, — но, на срећу, Еирил Александријски потврђује овај Факт, који је дошао до њега из најсигурнијих извора), на име, да су, у то време, кад је Јован писао своје јеванђеље, побожни носачи торжанствено преносили из једног места у друго урне и троФеје мучеништва апостола Петра и Павла. На овај начин и мошти ваше не дају сигурнога основа. Оставимо сваку ствар, на свом месту, господо , и дозволимо да је свака варош задржала за себе тело својега апостола. Ваше предање није ништа друго, него празан говор, и само празан говор. Никака варош никад није спорила о апостодским телима; њих су