Sion

614

установама црквенским ногу подмећу, а то ли не брачним иснитима, па смо зато и намерни да како о важности брачних испита и њиховом неиравидном вршењу код нас неку ироговоримо, тако и начин, како би се ови боље уредити могли изложимо. I. Први ступањ уласку у свезу брачпа живота јесте , но нашим црквенским установама у црквенском с-мислу: Исиит бранни. Важност брачних испита по себи је јасна, кад се размислимо, да није довољно само при једном венчавању унитати жениха и невесту имају ли воље узети се , па по њиховој изјави одмах пристуиати свештеном послу и тако до гроба саставити оне , кои до венчања нити су имали прилике да узајамио љубав обећају, нити о тешкоћама у брачном животу да из поузданих уста чују. Јер кад две душе хоће да се слију а срца своја уједно да споје, те да тако два живота у један саставе, опда треба да најтачнијега обавешћења добију, па са поузданошћу к венчању приступају, почем се овим ступа у везу, која се до гроба нераздрешује. Зато је и установљен испит брачни на известно време пред венчањем, како би, узети се желећи, имали и времена и прилике да се о себи размисле, могу ли сложити нарави и срца своја да брачни живот пристојно провести могу. Давно су већ минула времена, кад се о испиту и пристанку младића није ни помишљало, а кад је отац давао кћер ономе, коме је он хтео , нити се она могла одупрети вољи његовој, као што беше обичај у Грчкој. Давно је било> кад је отац могао раскинути брак, на кои је сам био пристао, па одузети своју кћер од њезина мужа, с ким је и деце имала, па је уступити другоме иреко воље њезине, као што беше обичај у Римљана. Прошло је време кад о испиту и пристанку није могло бити ни иомена , а кад је младићу остављено било на вољу узети девојку, какву он хоће, само