Sion

615

ако је пресуду добио, да је он најбољи, ма да девојка неби имала воље поћи за њега, као што беше обичај у Самнићана. Све је то прохујало у времену и хришћанстио је подигло на много већи сгунањ морално ослобођење женскиња, те учинило велики напредни корак у човечанству, нарочито што се тиче суиружанства. Нека данас цела Фамилија настане да девојка нође за онога, кои је њима ио вољи , само нека га она пе воли и нека рекне: неКу, па су сви плапови покварени. Има истина иарода и данас где испит и пристанак неможе ни смисла да има , што се код тих народа женитбом не жели да се природном људском определењу одговори, него се с тим хоће да нокаже раскалашност и разметање у богатлуку, па један човек по више жена, или једна жена но више људи као робу набавља, као што је још Соломои 700 жена. имао. Такви су народи данас Турци и неки становници топлнји-х предела Азије и Аорике, где је иолигамија — многоженство много развијено. Или дивља племена у северној Америци где је полиандрија — свеза једна жене са више људи одомаћена. Него ми о свима њима нећемо рачуна водити с тим више што је довољно доказано, да моногомија свеза једнога човека са једном женом најбоље одговара природном људском онределењу и та је основа код нас и моралним и материјалним законима утврђена , па само нред оваким венчањима о брачним иснитима п говоримо. Хришћанска црква, установив тајну брака, уверена је била, да је, за извршење власти расплођења , савршено довољна заједничка радња једнога човека и једне жене , па је овакву свезу своим иравилима и определила. Но да би брачна свеза била постојанија и темељнија, установила је и брачне испите, нред венчавањем, као спрему и обавештење преварљивим и непостојаним младнћима за наступајућу тајну венчавања. Јер лако бисемогло десити, кад неби било брачних испита , да се н. пр. једап човек у једној породици