Školski list

— 149 —

нова.) Прима се редакција. — § 13. (0 губитку права због неулагања принесака годишњих.) Прима се редакдија. — §. 14. (0 изкључивању чланова из задруге.) Ј. МихајловиК. Да се уметне иза речи : достојанство задруге и аротив цели друилтвене радио, или . . . БлагојевиК. Опасно је потанко све назначивати, него ће скупштина према том увек знати поступати. Еосовах^ слаже се са Михајловићем. За Благојевића вели, да је сам против себе говорио, јер је једном приликом рекао, да је закон највиша воља, и по томе, где се односи на част појединада, ту треба, да је закон потанко изведен и по томе се елаже са Михајловићем. Т. РакиК. Иште разјашнења . . . прост злочин . . . Влагојевић. Криминал. БекиК. Искључити кога, јест врло важна ствар, с тога би нужно било од присутних бар 2 / 3 чланова да саизволе. КириловиК. Ја сам, господо, и за Михајловићев предлог и за редакцију — нек буде и једно и друго. — (Прима се.) Перово/ја. Чита § 15. (0 искљученом члану.) Прима се редакција. §. 16. (0 пријави за редовне и друге чланове). Прима се редакција. §. 17. (0 примању чланова.) Прима се редакција. — §. 18. (Члан мушко и женско.) Прима се и редакција. Председник распушта скупштину и сазива је за после нодне у 3 часа. * * * После подне наставља се рад. Председник отвара скупштину и читају се разни поздрави ; за тим позива перовчђе, да наставе читање. Перово/ја. Чита §. 19. 0 промену главне скупштине. §. 20. 0 сазиву главне скупштине ирве и осталих §. 21. 0 ванредним скупштинама. §. 22. 0 времену ванредне скугиптине. §. 23. 0 времену бирања уиравног одбора. §. 24. 0 начину сазива редовне и ванредне главне скунштине. § 25. 0 конштитујисању сваке главне скупштине. §. 26. 0 доношању нравоваљаних закључака. §. 27. 0 решавању свих иитања па и иромени штатута. §. 28. 0 начину гласања. §. 29. 0 праву и дужности председника скупштинског. §. 30. 0 замени председника. §. 31. 0 делокругу тајника. §. 32. 0 делокругу скуиштинском, свих 12 тачака иримљено је по редакцији без јаче дебате осим 4. тачке, коју је тачку желио да измене. Јов. ЈеремиЛ (нарох Бачинци). Наводећи да не би учитељи требали да желе, да учитељи на сабору буду као сталеж заступљени, јер прво би се само устројство сабора морало изменути, а то не иде, а друго — нек учитељи својим озбиљним радом на пољу школства стеку себа толико угледа да нокажу, да ће достојно знати своју ствар заступати и народ ће их заиста као и другу интелигенцију за своје посланике бирати и тиме би они били у сабору са учитељи носланици заступљени. ТПијачки (ватреније одговара). Да се не слаже са предговорником, јер не може се рећи, да нема међу учитељима онакових, какве г. парох Јеремић замишља, на ипак их нису изабрали. Мећем случај, да и г. свештеници као сталеж немају права на известан број својих заступника по