Školski list

— 69 —

уторак после подне и петак пре иодне, као што је то у српским основним школама у Оомбору. Оваки распоред од велике је користи по школски рад. јер деца уторком после подне могу поновити оно што се учило у понедељак и уторак пре подне а што ће учитељ у среду ире подне испитивати, а петком пре подне могу поновити оно што се учило у среду после подне и четвртак цео дан, а што учитељ испитивати истога дана после подне. На овај начин без икакове муке може учитељ у суботу понављати сво свршено, преко недеље, градиво и тим начином настава ће богатим плодом уродити. За време седмичних одмора има се учитељ брижљиво спремати у лекцијама, које ће са својим ученицима предузимати и ваља да исправи дечије писмене саставке. Ако у недељи падне који светац или празник, то учитељ не треба да одржава и седмичног одмора, јер то би значило трошити школско време узалуд. Недељом, свецем и празником, сабира учитељ своје ученике на каталог, поучавајући их у црквеноме појању, житијама светих, читању апостола и тумачећи им св. јеванђелије, по правилима катихетике, а по том сва деца морају присуствовати св. литургији. И у ове дане учитељ се приправља и исправља дечије писмене оаставке. 3. Ускршњи и божићни одмор. Ово су два одмора у години који трају по неколико дана. У божићњем одмору понављају деца сво градиво свршено од почетка године па до Божића, а у ускршњем понављају опет оно градиво, које се свршило од Божића до Ускрса. У ова два одмора ученици никакове нове лекције не добивају, него само споменуто у кратко понављају. У овим одморима учитељ особиту бригу и пажњу треба да полаже на полажење каталога и цркве. 4. Велики двомесечни одмор. Исти траје два месеца (јулија и августа). У овоме одмору учитељ има веома важну задаћу да обавља. Учитељ мора настојати да се у овоме одмору сва деца сваке суботе пре вечерња скупљају у школу са свим својим књигама. Том приликом свагда их брижљиво испитује из градива, свршеног у прошлој години а нарочито има предузимати све врсте читања (српског, славенског и мађарског); тако ученици идуће школске године не ће доћи са пола заборављеним знањем. У празничне, свечане и недељне дане треба да редовно одржава каталоге са истим распоредом, којега се придржава и у школској години приликом