Školski list

— 68 —

Учитељу у дужност спада да и он напоље изађе, да пази на децу, да се међу њима одржи мир и ред и да пази какве игре играју. Деди не треба да крати избор игара. Они нека сами приступају избору игара, јер оне им игре најпријатније падају, које сами изаберу. У случају, да такову игру изаберу, која им може нанети какве телесне озледе и несреће, ту учитељ ваља одмах да спречи и у сходним приповеткама да им разјасни опасност исте. Особито учитељ има пазити, да су деца у игри умерена, да превише не трче, да се не зноје и не море; опази ли и најмање знаке умора на којем детету, има му забранити с-вако даље играње. Више пута и учитељ нека ступи са децом у игру, тиме ће себи код деце стећи много поверења. При овим одморима особито треба неговати и гимнастичке вежбе. У ружна времена излазе деца само у ходник. Ту учигељ води с њима поучне разговоре, који се односе на прилике, које окружавају у тим случа^евима и њега и децу. Зими при овима одморима, мора учитељ брижљиво настојати, да се деца добро утопле и може им дозволити ако није јака зима, да праве „чичу" од снега, да се и тоциљају и да се забављају са онаковим играма, које они према приликама изаберу, а које могу служити на унапређење развитка телесног им организма. За време улажења у школу, имају се отрести од снега и чисти у миру и бсз гурања улазити унутра. Отварање и затварање прозора за време ветрења, повериће учитељ једном од старијих ученика. 2. Седмични одмори, недеље свеци или празници. — Најзгоднији дан за дан седмичног одмора јесте дан, у који се одржава седмични сајам. У местима где се исти не одржава, где га и нема, одређује се за дан одмора, дан, у који се одржава седмични сајам у оближњем месту, куда обично људи тих места, у којима не постоји седмични сајам, одлазе на сајам. Дечији родитељи тада одлазе, продају и купују, своју децу остављају код куће, да пазе и чувају кућу, да хране живину и да обављају мање домаће послове. Како је на свима готово местима дан седмичног сајма петак, то је исти најзгоднији, тим више, што се суботом има понављати цело оно градиво које се сврши преко седмице и том приликом могу се деца брижљиво приправљати из понављања, из којег учитељ суботом испитује. За седмични одмор не мора се узети на једанпут цео дан, него се може узети једно цосле подне и једно пре подне, рецимо