Slovo o Lapovu

су учествовали и малишани из: Канаде, Београда, Свилајнца, Крагујевца, Баточине и других места. Програм су подржали Предшколска установа „Наша младост“ и Удружење за особе са инвалидитетом „зора“, па су и деца из вртића и наведеног удружења била учесници радионица. Дакле, за два месеца је одржано 16 радионица за децу од предшколског узраста до осмог разреда основне школе. Неким радионицама су присуствовали и родитељи. Након радионица, деца су настављала дружење у библиотеци, учлањивала се (а чланарина је у 2023. години бесплатна за све категорије корисника лаповачке библиотеке), позајмљивала публикације, помагала вршњацима у одабиру и дружила се.

Одржане су радионице: Знањем до звезда; Апетит је важан, треба бити снажан; Шаре Дашине сваштаре; Дан пун изненађења; Прича о змају са Ртња; Прича о мрављем свету; Прича о змајевитим витезовима; Шахотека 1; Шахотека 2; Усамљеност се лечи другарство; Књижевна уживаоница; Разгледница из Лапова; Рођендаоница; Магична коцка; Поуке из Николетине шуме и Дневник са летовања.

Радионице су имале наративни, показни и креативни део. Поука на крају радионице је била обавезна, као и краћи осврт на све етапе у програму. Циљеви радионица су били: усталити посете библиотеци, упознати децу са фондом библиотеке, научити децу да се самостално сналазе у просторијама библиотеке, развијање такмичарског, али и тимског духа, јачање другарства, хуманости и заједништва, разбијање предрасуда, смањивање треме преди у току јавног наступа, охрабривање деце да крену или да наставе да развијају своје таленте за уметност и спорт, јачање свести о значају завичаја и његових тековина, стицање и продубљивање знања из различитих области, драмско изражавање и ликовно стваралаштво као одраз виђеног и запамћеног и говорно-језички развој.

У току говорно-језичких радионица, логопед Данијела Вулићевић је, примењујући своја знања и вештине, са учесника предшколског узраста у току радионице

имала циљеве; подстицање деце да говоре јасно, гласно и разговетно; развијање способности говора пред групом; подстицање разноврсне употребе говора у свакодневним животним ситуацијама; развијање способности слушања саговорника; богаћење речника; развијање способности коришћења говора у различитим улогама; подстицање коришћења говора у играма и драматизацијама и развој интересовања малишана предшколског узраста за дечју књижевност. Циљеви су дефинисани у односу на очекивана развојна достигнућа за предшколски узраст: правилна артикулација гласова, способност анализе и синтезе речи, разумевање реченица које имају више од пет речи, вођење монолога и дијалога, разумевање, закључивање и уочавање узрочно-последичних веза у вербалној комуникацији, препричавање бајки и прича и постављање питања: КогКадаг Каког Заштог

Метод рада и дидактичка средства за радионицу су били прилагођени интересовањима деце. „Дете има много тога да каже, да пита и да објасни. Радозналост и отвореност ка стварности буди његова бројна иразноврсна интересовања. Интересовања стварају психолошку усмереност према одређеним садржајима и одређеном понашању, попут посматрања, постављања питања, експериментисања, анализе, проверавања,истраживања, укљу-

чивања у социјални свет" (Мара Шаин и Славица Чарапић, Корак по корак 3, Креативни центар, Београд, 2012).

Наставак у следећем броју...

Фото: Архива Библиотеке