Spomenica dvadesetpetogodišnjice srpskih državnih železnica : od 3. septembra 1884 do 3. septembra 1909. god.
15
Најзад опет 22 Јануара 1891 г. потписана је између Генералне Уније и српске владе детаљна конвенција о грађењу српске државне железнице од Београда преко Ниша до Врање и српско-турске границе.
(Овом конвенцијом обухваћени су: израда пројекта,
траса у ошште, доњи строј, мостови, колосек, зграде. У овој конвенцији говори се о државном надзору и на крају у прилогу 2. понаособ утврђене су цене свих радова по следећој таблици.
1. Студија и састав пројекта по километру 3.000 дин. 2. Састав песонала, путни трошак и намеш-
тај по километру . гЕ - 12 3. Прибор, шине на послуту, колица ИТ. д.
по килом. +... 8.200 4. Доњи строј, потпорни зидови, утврђење
обала и бокова по километру ..... 21.000. 5. Вештачке грађевине: аквадукти, мостови,
и тунели по километру . Па 45.100. 6. Стражаре, прелази у нивоу, путање по кил. 2.200, 7. Станичне зграде по километру... ... 16,500 8. Ограде станичних ле и прелази у
нивоу по километру... ....... 500 9. Телеграф по километру. ..... 600 10. Шине са прибором на граници И | срп-
ском земљишту по километру ...., 22.000. 11. Набавке и пренос ПО СН до слагалишта
по километру . и АЕ тезе Бе 4.000, 12. Застор шљувчани АВНЕ 10.000 _, 13. Пренос шина, прибора и прагова од срп-
ске границе или од слагалишта на место
опредељења и полагање шина на отво-
реном путу од километра. ....... 9.000 14. Станични колосеци од километра. ... о ОН 15. Станични материјал . Е Ја 20007 16. Снабдевање водом . а Бе 1.000 17. Алат радионице 5 1.000, 18. Управа, надзор, општи трошкови од при-
лике 10', од торњих издатака по кил. 17.900
Свега по килом. 198.000 дин.
После ових закључених конвенција требало је почети грађење пруге Београд— Ниш.