Srpski književni glasnik

704 СРПСКИ Књижевни ГлАСНИК. поезија и лепота Шуманове композиције, мора је човек чути од Гринфелда.

Гринфелдове композиције, ма да су срачунате једино на спољни ефект, и ма колико да имају мало музичке садржине, припадају ипак бољој салонској музици, у поређењу са масом таквих ствари у новије пи раније доба. Гринфелдове су ствари природне, течне, имају лепу форму. и добар клавирски став. Ово специјално вреди за Гавоту op. 40. Што тим својим композицијама. Гринфелд производи јак утисак, лако се објашњава тиме што су оне може се рећи претрпане севим могућим тешкоћама, које Гринфелд савлађује виртуозно, а које ширу публику засењују.

Место Гуновљеве Фантазије из Фауста волели бисмо да емо чули друго што год; мотиве из те опере свирају толики и могући MH немогући инетрументи, и тако често, да је већ постало досадно. Клавирека литература тако је богата оригиналним и вредним стварима. да се с правом може тражити од уметника као што је Гринфелд да што друго узме у свој програм.

Позориште је било пола празно. Узрок су опе претерано повишене цене места.

Колико је Београдски војни оркестар свету у вољи, најбоље се видело по скоро распроданој кући.

У програму је била прво увертира Сметанине опере „Продана невеста“. Ова тешка, али бојама и садржином богата и тако жива увертира одевирана је добро. ако се изузму неке ситне несигурности у појединим гласовима.

Главна тачка вечери била је симфонија 4 dur од Менделсона, ово лепо, јасно дело са савршеном формом у сваком свом такту. Нигде се у њему не опажа тешкоћа у ралу: у живом мелодичном току утичу на уво и душу слушаоца. четири дела ове симфоније; нигде застоја у машти, свуда истина, племенита и чиста уметност.

Музикалним идејама доста сирото, али сјајно и духовито инструментирано дело Сен-Санса (у програму: