Srpski književni glasnik
VU a O LU U U U DI VO TA OH — NV
Va“
a ONIM, M.
ФолклоРнеЕ БЕЛЕШКЕ. #59
Кованлук, њу савију такви болови и мука да је мислила издануће, те замоли мужа да је скине с коња. Он је екине и уведе у браник поред пута. Не потраја много а из жене изађе нешто живо, округло, пљоснато, налик на сељачке земљане пљоске за ракију, и почне да скаче око жене и уз њу као да хоће да се врати у њу. Муж узме дрво па убије оно живо и тако жену спасе. Кени је пак“ одмах било добро те натера мужа да је врати кући.
Наука зна за молу, потајницу, уображену трудноћу (eingebildete ŠSehwangerseha{ft) m cHmuHO, али ми није познато да се што зна о чудноватом рађању каквих живих предмета као што је снит и усплавчина. Да ли је овакво народно веровање и тврђење, које је као што се види у народу доста раширено, и оправдано и колико, ја не знам, али би било вредно и даље у народу разбирати о овој ствари и о разлогу који је дао повода оваквом казивању.
Тих. Р. ЂоРЂЕВИЋ.
УМЕТНИЧКИ ПРЕГЛЕД.
ЈуБИЛАРНА ИЗЛожБА „ДРУШТВА УмЈетности“ у ДАГРЕБУ.
Тек пола године ако је било протекло од Прве Југословенске Уметничке Изложбе а ми смо имали и другу посебну, домаћу уметничку изложбу на Словенском Југу. Најпре бугарски уметници, у Софији, а недуго после њих и хрватски, у Загребу, приредише по једну. И као што се могло очекивати, ове су изложбе, с обзиром на кратковремено растојање њихово од Прве Југословенске, биле од особитог интереса како у погледу општег стања у-. метности код Бугара-и Хрвата тако и у погледу чисто уметничке, стваралачке снаге појединих уметника њихових. Жалећи што нисмо били у стању да у своје време проговоримо што о првој, кориетићемо се приликом да се позабавимо овом другом.
У претпрошдом месецу, о католичком Ускрсу, отво-