Srpski književni glasnik

НАСТАВА СРПСКОГ ЈЕЗИКА У СРЕДЊИМ ШКОЛАМА.

Недавно је у овом часопису објављен један мемоар о стању књижевне наставе у нашој средњој школи. У том врло занимљивом чланку додирнути су многи недостатци наставе српскога језика каква је она у средњим школама данас, и говорено је, између осталога, и о начину како се она има лечити, па да буде боља и са већим резултатима у писмености. Али нама се чини да би се свему томе имала додати још и измена у распореду по којем ће се прелазити научна грађа, из тога предмета одређена за средње школе. |

По нашем мишљењу, које износимо поводом споменутога чланка и зато што су у опште данас на дневном реду просветна питања, та измена имала би се учинити у томе што би се граматичка настава срдскога језика продужила и у више разреде, а књижевна проширила и на ниже разреде средњих школа, тако да бисмо на тај начин у средњој школи имали два курса и граматике и литературе, један у нижим, и други у вишим разредима.

Назешћемо, укратко, само неколико разлога са којих би требало извршити ту измену. Прво, зато што и за друге дисциплине, као што су математика, историја, јестаственица, и тако даље, постоје два курса, па биим за српски језик и писменост, као најважнији предмет средњешколске наставе, требало тим пре учинити то исто. Затим, зато што два курса из граматике српскога језика дају могућности да се тај предмет пређе не само у ширем обиму, и да се у њега уђе дубље, него да се