Srpski književni glasnik

УМЕТНИЧКИ ПРЕГЛЕД. 139

Поред њега истиче се примадона — Мира Корошиц. Драмски сопран израђен и здрав. Лепа фигура, смишљени гестови и добра глума ове уметнице задовољавају потпуно. Њена Марта је била заиста несрећна Марта. У Аиди је била пуна дивних гестова и снажних драмских акцената. Као Јеле у „Повратку“ имала је много бујнога живота и крви. За Татјану изгледа ми није. Јер је сувише силна да би могла да буде нежна и сувише високо драмска да би била једна у почетку скромна ћерка богатога поседника на селу а после жена од такта једнога кнеза. Али то само као глумица. Као певачица и ту је била на своме месту.

Ршто [епогте Станислав Јастребски је, што се тиче певања, достојан „партнер“ својих колега. Али он је доста неслободан као глумац, што му прилично смета. Његов леп и свеж, силан и добро школован, гибак и лак глас осваја, те је и он поред осталих био предмет силних овација. Најбољи му је био Ленски и Линкертон. Као Дон Хосе није имао акцената за своју беду. Врло добро је изгледао као Барон Тренк. Иначе, увек је био добро расположен и певао је са вољом.

Ирма Полакова располаже органом и школом на чему јој могу позавидети многе глумице првокласних позоришта. Она је била увек добра и увек свежа. Најмање је била за Мадам Бетерфлај, коју је певала Маја од Штроци заиста феноменално Она је поред Мире Корошиц и Ирме Полакове најбоља снага ове Опере, силна глумица и изразита као певачица. Њена Бетерфлај може мирно да се упореди са Госпођом Бетерфлај Хермине Босети или Г-ђице Крафт. Као Филина у „Мињон“ показала је ретка преимућства своја — добру колоратурну технику, добро школован глас и добар смисао за своју уметност.

Ја не могу више да говорим о сваком понаособ. Сви су били добри: и Лубин (као Горо и Лаерт и, нарочито, као Вашек у „Проданој Невести“), и Звонимир Штрмац, (као Никола у „Барону Тренку“ и директор