Srpski književni glasnik

140 Српски Књижевни Гласник.

комендијаша у „Проданој Невести“), и Фрањо Крампера, о коме сам већ рекао неколико лепих речи, и Вулаковић који врло добро пева али изгледа ми без воље игра. Он је одлично дао просијака. М Каулфус, Лесић, Иван Оберски, Перенчевић и други. Од дама: Љубица Цар, одлична субрета, Маринка Шимановска, Јосипа Трбуховић, Фаника Најман, Марта Велар, која је много боља глумица него ли певачица и која је играла доста добро Кармен. Мерседес Валенти је дала једну добру и предану Сузуки у „Мадам Бетерфлај“ и врло верну Олгу у „Евгенију Оњегину“.

Али сав тај велики апарат од оволиких солиста, доброга оркестра и сигурнога хора почиње да живи онога тренутка када се дигне диригентски штапић. А њега воде врло сигурно и са много разумевања два уметника, Срећко Албини и Милан Зуна. Албини диригује с времена на време и овде је дириговао само „Аиду“и свога „Барона Тренка“. Највећи посао је у рукама Зуне. И он је достојан поверења које му се указује. Пун је темперамента, рука му је сигурна и држи чврсто и нај: сложеније масе. Укус му је прекаљен и под његовим гестовима је живела многа и многа партитура својим | пуним животом. Он уме да се унесе у стил и душу јед; нога дела и да изнесе из њега оно што му даје снагу | и израз. Он уме да да полета целини и да јасним кон1 турама оивичи физиономију свакога дела. Он је дири-

гент врло ретких способности и под његовом руком ће ћ још многа и многа тешка ствар да оживи и стекне приу знања. Предан је својој уметности, коју разуме свом | Џ душом, и енергичан је као вођа. И то су довољна пре: |

имућства за једнога одличног уметника пред којим стоји | сјајна будућност и одлична каријера. Он је позоришни диригент од расе и крви.

Управа нашег Народног Позоришта је заиста добро учинила што је ангажовала Хрватску Оперу да гостује код | нас. Добро је учинила из ових разлога. Што је нашој ин-

|

телигентнијој публици дала прилике да се окрепи најви-

: а а АИ о _______________-_-_-_______-_-_ _----=ннннннниии