Srpski pčelar

место у нашим кућама и потиснути свога најопаснијега ривола шећер, Да he са већим трошењем меда к пчеларство добити јачи полет не треба доказивати. Пре него што завршим морам да поред школе, п наши забавпи листови требали би да крче нута меду у паше куће, а тиме да п »гпомажу ширење пчеларства у пашем народу. Нарочито наши дечји листови као што су „Невеп и и „Голуб“ могли би у многоме накнадити нашој деци оно што им је у школи за данас још ускраћено. Наши пчелари, који се дечјом књижевношћу баве, могли би у деци примамљивом слогу и облику, од времепа па време доносити циклус приповечица, у којима би се деца упознавала са вредном нчелицом и омилило им пчеларство. Ово би по мом субјективном мишљењу био и ако мало дужи али сигурап пут, да се створи нова пчеларска геперација, а тиме утврди и прошири рацијонално пчеларство у пашем народу. Од деце дакле ваља почети, дер од деце носгају људи п млађи нараштај, а „на млађима свет остајеЛ В. Радинцп.

Ђ. Коларовић парох.

Пчеларење у Фрушкој Гори у прошлом вијеку.

адам се, да ће нашим пчеларима бити забава дознати њешто о том, како се у половини прошлога вијека пчеларило у фрушкогорским манастирима. Што ће се о том овдје рећи црпено је из једнога протокола од год- 1753. у којем je описана генерална визитација фрушкогорских манастираЛ Поменуте године у љето је митрополит Павле Пенадовић са једном комисијом обишао све манастире своје епархије, разабрао потанко стање манастира у духовној и црквеној страни, у пмању и у свему што је потребно. Кзлико су биљежене * До овога протокола сам дошао добротом господина протојереја Дим. Руварца.

85