Srpski sion
С ТР . 278.
„СРПСКИ СИОН."
Б р . 17.
по располагање. Материјализам у.бија сваку клицу вере и падежде. Вредно је такођер да чујемо назоре о самоубиству некојих новијих либералних мислилаца, који су у своме животу са хришћанском религијом и рат водили! Ево шта вели о томе Русо: „Ти хоћеш, да престанеш живети; но ја бих желио знатн, еда ли си иочео живети? Зар си ти за то иа свет створен, да ништа не радиш ? Зар теби небо не налаже са животом дужност, коју ваља да испуниш? Ако си провео дан свој до вечера, можеш остали део почивати; ио посмотримо твоје дело. Ти набрајаш патње људске, па велиш: живот је зло. Но посмотри поредак ствари и ногледај, да ли ћеш у њему наћи и нешто добра, што није помешано са злом. Смеш ли ти за то рећи, да нема добра у свету, и можеш ли ти природно зло са оним, што зло само слу-
чајно трпи, заменити? . . . Ти си у животу већ уморен, па кажеш: живот је зло. Но пре или после ти ћеш се утешити, и рећи: живот је добро. Ти ћеш имати право, а ипак нећеш боље судити; јер ништа се друго није променило, до ли само ти. Промени се ти од сада, и пошто зло у твоме злом душевном расположењу лежи, поправи своје поремећене осећаје, па немој потпаљивати куће, да се опростиш труда, да ју уредиш. Само добро, које смо учинили, остаје. Немој дакле више говорити, да је зло дуже живети, јер управо од тебе зависи, да од њега направиш добро; а ако је зло, што си живео, то је управо један разлог више, да још дуже живиш. Немој више казати, да ти је слободно умрети; јер ти би тако исто могао рећи, да ти је дозвољено, да се подигнеш против виновника твога бића и да се своме опредељењу изневериш. се.)
МАТРИКУЛАРНИ ИЗВОДИ И СВЕДОЏВЕ. (Наставак и овршетак.)
да
Виљеговање матрикударннх извода. .то се тиче биљеговине на изводе, опште је правило: на извод, који је издат на приватпу употребу, и који сведочи само једну околност, долази биљега од 50 новч.; на компликоване изводе пак или на породичне извештаје онолико нута ио 50 новч., колико се околности сведочи у њима. Правилно се прилепљује биљега онда, ако се доњи — бојадисан — део биљеге првим редом текста препише, али тако, да се ред почне још испред биљеге, а не да је прво — велико — слово ирве речи написано на самој биљези. Није слободно прилепити биљегу на писан или штампан текст, те га тиме покрити, нити је слободно ударити на биљегу званИчан штампиљ. На изводе, који се издају војно-обвезнима, кад ишту дозволу за женидбу, даље кад се издају активним војницима, који моле свој одпуст из војске, долази обаљена бнљеговина, у колико се на њих без обзира на то, што се у њима више околности сведоче, лепи биљега од 50 новч. цо табаку. Ослобођени су од биљеговине:
1.) Изводи под А. и Б. 2.) Каталог имена оних, који спадају у прву годину војно-обвезаних; 3.) изводи, које потраже иноземске власти путем својих носланстава; 4.) изводи, којима се иште ослобођење од војничке обавезе; 5.) којима се иште ираво за једногодишњс добровољце; 6.) којима се иште одпуст из стајаКе војскс услед наступивших законитих узрока; 7.) којима се иште женидбсна дозвола за активне војнике, или такове, који су на допусту; 8.) изводи, који се прикључују пријавама за вођење војничке евиденције; 9.) изводи и породични извештаји о онима, који плаћају војничку порезу, било да те изводе
звања,
или приватне странке пшту;
10.) најпосле изводи, који су нужни за парничан или административан ноступак, али само онда, ако се сиромаштво странке докаже. На матр. изводе, који се или званично, или на војничку употребу, или због сиромаштва издају, има се с десне стране, преко од званичног