Srpski sion

С ТР . 192.

„СРИСКИ СИОН."

Вр. 12.

жршве?! Јединост жртве не доивољава, да се у једноме дану на једноме престолу сврше две или више жртава, а зар свештеник, који као помагач Христов тајно приноси ту жртву, може у једноме даиу принети две или више таквих жртава?! Не би ли св. Агнсц — по речима св. Тертулијана — за љега био с нова заклан (гигвив ЛИ тасШпШг Сћпвћ1в) ? „Принос је стваран и жртва је стварна, и ако се у њој смрт представља на тајанствени начин, и 17 ) рекао је један добар догматичар. У потврду тога приводимо следеће: У „Н овој Скрижали" читамо ово: „ Најпосље ако ко запитаа: може ли један свештеник у један дан свршитаи две или три литоургије, једну иосле друге? Одговарамо : не МОЖе. Само једну литургију у један, дан може свршити свешшеник, јер је Христос принео Себе за нас као жртву једаниут, и умр'о је на крсту толико иута. Равним начином на једноме престолу у један исши дан не могу разни свештеници свршити много литургија, један иосле другога, имајући на уму, да је Христос само једаниут умро и једаниут иострадао", 18 ) Или ако брат неће да преводи са рускога, може то исто наћи у „ литургијском богословљу за ученике вигиих разреда и . На стр. 86. иише ово : „ Нити може јр-дан свештеник у један дан две службе служити, нити могу на једноме ирестолу у један дан две службе бити за то. што је на крсту иринешена једаниут и једна само гжртва 1 '. 19 ) 17 ) Др. ВлаЂ. Тете. Уч. кат. прав. цркве. 18 ) „НокаА Окрижаић". Гл. ХШ. §. 8. Ор. 69; Сравни: Шегп. Есс1е8. СћпзЂ.;" Инокентује. „Нач. Церков. Истор." 19 ) Црквено богослов!е или црквеслов1е. Београд 1860.

Па онда, и осим тога, ностоји још друга једна нормална затгрека, која неда свештенику да сврши две литургије у једноме дану, па макар то било баш и на два места у две цркве Та канонична заирека је у томе, што сваки свештенослужитеЛ), сваки пут кад литургише мора бсзусловно да се иричести ; баш з а то не сме литургисати ако није на шаште. 20 ) Слушали смо и то, да има — на жалост и таквих свештеннка, који кад су у једноме дану у једној пркви одслужили већ једну лиТ УР ГИ ЈУ; служе у истоме дану у другој цркви другу, тако, да се тога дана нричесте само код 7грве литургије а св. иричест од друге уиошребе тск сутра дан. 0, колика је то самовол.а и грех, који се бага ничим оправдати неда! У „И з в ј е с т и ј у учително м" каже се за такве иреетупнике: „Дцн которми ереи . . . литВргиеакх нс причаститсА кожесткЕннмхх таинх, ТАЖК^ сдцртн№ БМЛ1И СОГр'кшИТ'А И ИЗКЕрженТк кин-к нодлежитх " 21 ) Из свега овога еледи овакав одговор на стављено питање: један иравославни свештеник у једноме дану не може свршити него само једну литургију. и ако би који од јереја, иравославиих усудио се учшшти иротивно томе, иотиада строгој казни свога архијереја, јер се огрешио о догму и ирестуиио каноничпе ироиисе своје свете иравославне цркве. Златоје. 20 ) Ап. кан. 8 ; трул кан. 29.; картаг. 47; Сравни: Игњатије богоносац. а<1 Ерћез. 13.; Јустин Муч. Аро1. 2. 38 ; Клименг Алексанђријски. 81гоша1;- 1- рад. 318.; Тертулијан , с!е согопа сар. 3., с1е ога1лопе сар- 14 ; Кииријан, (1е огаИопе <1от 147 ; Јероним. Ер. 50; Амвросије, <1е 8асгат. Ић. 5. с. 7.; Евсевнје. Ргаераг. Етап§\ 1Љ. 1. с. 3; Др. ИикоЂим Милаш. Правосл. цркв. право. Стр. 520. 3| ) Службеник. Лист. С/ИЗ.

јнб-

1К1181 1, а — (Из Архидијецезе.) I. Архид. административни одбор држао је своју редовну седницу 1. (13.) марта о. г., у којој је од важнијих предмета предузето и решено: Цркв. онштина у Купинову обавештава се, да јој је од кр. земаљске владе нодељена припомоћ од 500 Фор. у сврху оправке цркве св. Луке. — У

цркв. оиштини Шуљманској има се спровести законита организација. — Тако исто има се сировести организација у цркв. онштини Опатовачкој. — Поиуњење цркв. скупштине у Сурдуку не може се одобрити, иошто исто није обављено сходно рескриитуалним прописима. Цркв. општини у Товарнику одобрава се куп земљишта у површини од 7 јутара. — Одобрава се уговор, по коме цркв. оиштина у ДобаЈИДЕ ДОДАТАК