Srpski sion

С тр . 382.

„СРПСКИ СИОН."

Б р . 24.

била да се тај дан зарани народ, а шестога дана купила се у двострукој мери ■ дим, муње, громови, иламен, потрес земље и звук трубе, које је све јављало присуство Бога на гори Синајској за време законодавства; казна Авијуда и Надава — синова Аронових; затимказне, које су постигле Кореја, Даиана и Авирона са њиховим једномишљеницима ; за тим казне или изненадном ватром, или болешћу или змијама, које су хиљадама Израиљћана упропастиле за непослушност и побуну против Мојсија; нанослетку исцељење од уједа змија посредством бакарне змије т, ј. једнога погледа на исту, коју је Мојсије ио заповести Божијој нодигао и т. д. Ово су у главноме чудеса Мојсијева. Но ми знамо да је Госнод Бог и остале своје нророке — да би исти засведочили своје посланство од Бога — обдарио силом, да чине чудеса. Тако, зна се за Исуса Навина, да је зауставио ток воде Јордана и да је по дну реке нревео Израиљћане; зна се за њега, да је звуком труба разрушио стене Јерихонске, зауставио сунце и месец за време војне своје са Хананејцима. Зна се за пророка Илију, да је за годину дана са незнатном количином брашна и мало уља изранио једну Сарептску удовицу са читавим друштвом њеним, васкрснувши јој сина (III. књ. о царевима гл. 17, 14—24.); три године је обу ставио кишу, због тога, што се Ахав одао идоло«оклонству (Ш. књ. о царевима глава 18 ); живу ватру с неба је призвао да упали жртвеник, који беше у славу нравога Бога подигнут (Ш. књ. о царевима гл, 18, стих 30—38.); а шта да кажемо за Илије пророка одлазак на небо? (IV. књига о царевима гл. 2, 11.) Јелисеј, наследник у пророчкоме звању Илије пророка — исцелио је губавог Немана војводу цара Сирскога (књига IV. о царевима гл. 5. ст. 1 —11.) и напослетку Исаија пророк, који је иред очима цара Језекије иовратио сунце од заласка на десет степени натраг и који је молитвом својом — саједињеном са молитвом благочастивога Језекије на чудан начин истребио за једну г ноћ 185 хиљада Асирске војске, која је опсађивала Јерусалим. Изложивши историју првобитног човештва и историју јудејског народа до појављења Мојсијева, шта смо видели ? Видели смо читав низ чудеса; почињући стварањем с-вета и следећи све даље и даље до појављења Мојсијева, Бог је чинио непрестана чудеса, да би установио тео-

крацију старозаветну, која је дужна била сачувати веру у једнога Бога. Кадасе Мојсије појавио, иочиње се оиет, боље рећи продужава се започети низ чудеса, у којима су Мојсије и остали иророци обична оруђа у рукама свемогућега Јехове — да се воља и намера Његова ностигне и у дело приведе; која ћемо ми — док најпре изложимо чудеса Исуса Христа и његових апостола — сравнити ио методу упоредноисторијском — те ћемо на тај начин решити истакнуто питање. Да су чудеса Исуса Христа највећи докази Његова посланства, о томе нема сумње: „Ви посласте Јована и тгосведочи вам за исшину". (Јов. 5. гл. 33 ) „ Али ја имам сведочашжво веће од Јованова; јер послове које ми даде отац да их свршим, ови шслови које ја радим сведоче за мене да ме отац иосла 1 '. (Јован 5, 36). „Ако не творим дјела оца својега не вјерујте ми. Ако лн творим, ако мени и не вјерујете, дјелима мојим вјерујте, да познате и вјерујете да је отац у менп и ја у њему и . (Јован 10 гл. стих 37—38.) Чудеса Сиаситељева така су велика и многобројна, да у онште никада нико толико чудеса није творио. (Јован 15, 24). У својим чудесима показао је Спаситељ, да је гоеподар спол>не природе, а ноказао тада, када је претворио воду у вино (Јовнн 2, 1—11); када је заповедио ветру на узбурканом мору да се утиша (Лука 8, 24.; Матеј 8, 23 — 27.); када је шпао по површини воде т. ј. мора, (Матеј 14, 26.); када је са пет хлебова и две рибе наранио једаннут пет хиљада, а други пут четири хиљаде људи, осим жена и деце (Матеј 14, 15.). Показао је својим чудесима Сиаситељ, да је господар човечје прнроде, кадајеједном речју или једним додиром своје руке или одеће исцељивао сваке болести (Матеј : 9, 20—23; Ј4, 35 и 36; ЈЕука: 4, 40.); када је дао односно повратио вид слепцима (Матеј 20, 29 — 34; Марко 10, 46 — 52.); кадаје глувима слух повратио, немима језик одреншо (Матеј 9, 32 — 35; 12, 22; Лука 11, 14.); када је исцелио прокажене (Матеј 8, 28 — 34; Лука 8, 26 — 40). Чудесима својим показао је Исус Христос, да је госиодар живота и смрти, када је васкрса.о еина бедне удовнце Наинске (Лука 7, 11 —15); кћер Јаира начелника синагоге (Матеј 9, 18 и 19; Лука 8, 49.) и Лазара, којп се већ четири дана налазио у Гробљу (Јован 11). (Свршиће се.)