Srpski sion

БР. 18.

С ТР . 277.

штва, дрквени одбор српске правосл. дрквене општине са својим председником, натронат српске вел. гимназије, професорска колегија гимназијска и више девојачке школе. Из унутрашњости епархије бачке било је такођер много депутација. У 2 сахата по подне био је свечани обед код Његове Светости, са бројем званица, који број дозвољавају, за сад за нужду, просторије двора натријарашког. / За обедом био је и велики жупан новосадски, и четири пуковника из Новог Сада и Варадина. За време целог обеда свирала ;е војннчка варадинска банда у дворишту, а онда на карловачкој пијаци од 1 / 2 5—6 сахата. Сиротиљи карловачкој дељена је тога дана говеђина, коју је сиротињи тој даровао новопосвећени епископ. Народа је било врло много; а кад се узме у обзир, да је то био 'Бурђев дан, кад је свештенство спречено било доћи, а и многи на.род због свечарсгва, онда можемо рећи, да нас је број присутних и изненадио. Новопосвећени Епискон примио је тога дана преко 200 брзојавних честитака. Као што смо извештени, српска православна црквена општина у Новом Оаду спрема свечан дочек своме новом дијецезану при улазу Његовом у епархију.

И тако је свршено, што се чекало већ дуго. Бачка еиархија доби свога Епискоиа. Новоме

Епископу бачком, високопреосвештеном Господину Герману Опачићу, желимо, осим свега осталога, да оствари своје архипастирске намисли, којима одлучно полази у своју дијецезу. Остварење истих, у колико су нама познате, биће на славу Божју и цркве наше, на корист Богом дароване Му настве, нашег милог народа епархије бачке. Но желити Му морамо нарочито и то, да га предусретне искреност и оданост тамошњег народа, којем он у срцу своме носи изобилно љубави. Јер веза духовна између архипастира и пастве Му онда је јака и трајна, а у плодовима својим благодетна и корисна, кад ју одржава љубав с једне, предусретљивост, искреност и одаиост с друге стране. Овога с друге стране је понајмање бивало код нас у опште. Време је, да буде и друкчије. Да се оканемо мргодаста лица у напред, скептицизма без разлога, каприца ни зашто. 'Гопла наручја загревају и груди и срца. У топлоти тој напредује добро. А немили погледи, неповерл>иви нредусретаји, безразложна упорства расхлађују срца, а у хладноћи тој гине и вене духовно цвеће, које треба да нам краси башту сваке епархије, целе митрополије, целог живота нам народно-црквеног. Новом Епископу бачком, високопреосвештеном Господину Герману , остала мила енархија бачка; епархији бачкој био увек мио Архипастир њезин! Да живи бачки Енископ Гермап! Да живи бачка епархија!

ШТА ЈЕ ТО „НАРДОВО МИРО"?

новоме завету често се спомиње нардово миро, које су из раскоши употребљавали, да мажу г.таву и тело. Таким миром помазала је главу Христову грешница у дому Симона фарисеја, а тако исто и ЈГазарева сестра Марија, што ,је Јуди неправо било. 1 Вероватно је, да су и мироносице с таким миром ишле гробу свога учитеља. II а шта-је то миро? Најновија истраживања дају иозигивна одговора на то питање. Старим народима било 1 Мат. XXVI., 6—7; Марк. XIV, 3; Лук. VII, 37—38; Јов. XI, 2. XII, 3.

је врло добро познато нардово миро. Тако, Птоломеј говори, да је нард мирисаво растиње, које поглавито расте у Рангамати, на траници сада названог Бутана, Илиније тврди, да тога нарда има дванаест врста. На прво месго ставља он индијски нард, за тим сирски, галски и критски. Индијски нард описује овако: „Стабл>ика му је широка и има дебео корен, који је кратак, црн, крт и мастан. Мирис му је отприлике као у кииариса; укус му је кисео, лист мали. На врху нарда налази се космато влаће. Отуда и долази то, да- се нард слави својим двоструким производом, наиме косматим