Stručna pouka za podizanje industrije i zanatlistva koje treba što pre ostvariti, da nas ne uguši ekonomska i finasijska kriza u koju smo zapali

диедра пне

ПТ своју децу ишколује, и спреми да буду чиновници, и напусте своју тако велику имовину, само да буду државне слуге, уместо добри господари своје лепе имовине, и онда нетреба да је никоме чудо. што су наше више школе, којих има код нас многобројне све препуљене ђацима, и све се то спрема да буде државни чиновник, па било мушко било женско, било сирото, било богато, необазирујући се на то што су у нашој земљи препуна сва државна надлештва са чиновницима, и што је државни буџет сувише преоптерећен, и да се овако даље неможе ићи, јер ако овако продужимо, ићи, ми ћемо, доживети, тешке последице из којих се нећемо пако извући, па зато треба предузети све мере благовремено, огклонити опасност, која нам прети. Зато нам дужност налаже, да се старамо да нађемо начина, да се нашој омладини на време осигура

рад и живот на другој страни.

СЕЉАК НАПУШТА СВОЈУ НАЦИОНАЛНУ НОШЊУ

Сад мало загледајмо у живот нашег сељака и њихових породица и ту ћемо видети једно зло, које прети да га упропасти његовим несвесним радом. Наши сељаци великим делом напуштају своју досадању ношњу коју су њихове вредне домаћице, са својом децом преле и ткале, па су тиме одевале целу породицу, и та њихова израда била је постојана, трајна и деликатна ношња, тако да кад се наш сељак и сељанка обуку у народно одело, милина је било погледати и посматрати наше лепе сељанке, где је сваки човек могао пред собом видети лепу и украшену фигуру, и поносити се њеном одличном ношњом. Сада се може видети да наш сељак, а нарочито сељанке, нагло попуштају ту своју дуготрајну и националну ношњу, па купују јеврејске крпе, које су донете из туђе земље и плаћају скупо, па се са њима одевају, нарочито празпичким данорима, а зато се наши сељаци страшно и несвесно задужују, плаћајући скуп ивтерес. Овакав поступак нашега сељака, одвешће га у потпуну пропаст, из које ће се тешко моћи избавити, ако се томе злу благовремено недоскочи, и ненађе начина, да се стане на пут. Ако би ко зажелео да ову ствар провери, и да се увери, о истинитости, мог навода, тај нека изволи посетити неколико сељачких сабора, па ће тамо сигурно наћи да је више од половине наших сељанака напустило своју лепу и националну иошњу, па је се обукло у јеврејску крпу, којом се прави наказа и аветињом, у место оних дели-