Topola

89

■освојење Зете.“ 1 Тада је Немаља заузео од Арбанаса оба Пилота ; који су у планипама између Призрена, Зете, н Скадра 2 . Ово је било око 1170 године. Преи раих с ВизаншиЈом Ну Немања није дуго после тога мировао. Држећи да му Византинцн, због рата с Мадарима, не могу на супрот стати, Неманьа, „човек немирна и неспта духа.“ 3 удари на визанхијску имиерију у североисточном правду и заузхме пределе: Невач, Белиду и Непенпду. Византијскп дар Манојло пошље војску против Немање, алп та војска нзненадно нападнута u разбијена. Манојло се помири с Мадарима, и па мацарски престо уздигне Белу 111. који се у Цариграду васпи'гав» о, u који је, с тога, био за савез и пријатељство с Византијом. За тим сам дар по веде војску против Немање. Немања, видевши да је слабијп, ида се не може меряти са одабраном и уређеном војском византийском, повуче се у горе и врлети, заклонивши се стењем. Ну, да не би земљу, доста већ пстрошену отегнутим ратом, изложив ризику даљим ратовашем, Немања потражи мир. Цар Манојло, комеје савезништво и пријатељство Немањино било потребно, да би могао лакше савлађивати остале своје противнике, пристане и завључи мир с НемањОхМ. 4 (Ово је било око 1173 године). ПстЈЈебљење Богом ила. У то време беше се прилично распрострла по Србији, а нарочито међу властелом, бабунска или богомилсва јерес ; а осим тога налазаше се у Србији још и идолопоклоника. Ова јерес прво се појавила у Блгарсвој за владе дара Петра (927 гомил, узевши за теиељ манихејску п павлићанску јерес, које су, пак, биле основане на дуализму т. ј. да у свету вдадају два начела: начело добра (добри Бог), и начело зла (зли Бог „рђаво до зла Бога“). К тој својој јереси Бого-

1 Orbini, У прев. Новаковпћа у Земљ. радње Ыеманыше страна 197—199.

2 . Нов. Земљ. стр. 211.

3 . Мајковљева. Исхорпја срп, народа. Превод Ъ. ДаннчпЬа. Друго пздање. страна 6.

4 . По Новаковпћу; Земљ. радње Немањпке. стр. 199 —202.