Topola

169

да он иош.ье кога од својих способних и ноузданих људи у Босну, који би како аега самог, тако u његове људе пспитао, и онда црквене одношаје у Босни уредио. Оваким својим радом Кудин стече накдоност папину и одкдони опаспост од маџарског краља, који је једва чекао згоду да се умеша у унутрашне посдове босанске. Папа одмах (године 1202) пошаље своје посданпке у Босну да извпде ствар и да преобраћају богомиле у римокатодиштво. Већ до краја 1203 године, папски посданик (Иван де Касаморис = Ivan de Casamaris), преобратио je у римокатодиштво не само Кудина већ и погдавпце богомидске. После тога и даље је продужено обраћање у римокатодиштво. Босна за Кудина бана бејаше, не само, угдедпа и нространа, већ у њој беше велико бдагостаље ; а успомена на Кудина бана и нанас је врдо жива. Пмућни беговп Кудиновићи у данашњој Босни. држи се, да су потомци Кудина бана. 1

БАН СТЕВАН КУЛИНOВИЋ

(1204—1232) После 1204 године не помшъе се Кудин; наследие г а је син му Степан. За његове владе богомидска јерес с е опет подигла тако, да је преотела мах не само у бановини босанској него и у суседној краљевини хрватској ! У залуд је папа Хонорије 111 слао своје посланике у Босну да распространив католичку веру и да одвраћа народ од богомидства. У почетку 1222 године папски посданик (Акондије) покушао је да дигне крсташку војну против босанских богомила; ади се на његов позив не одазва баш нико, те тако од те војне не би ништа. II угарско-хрватски краљ Андрија 11, покугпавао је да се богомилству стане на пут; али и његови покушаји, као п папинн, осташе без икаква успеха. Богомиди, пак, охрабрени , тим неуспехом

1 Код нас се, у говору, врло пето чује, кад ко почне из далека да прпча, „нечој да ми кричат од Нилина (sана“.