Topola

170

Ако у некој школп нема довољно усиеха у настави туђпх језика, онда су томе узроцн најпре недовољно вежбање и неправплан начин учења, претпостављајућп да су наставници стручнн зналци језика. Ово важп нарочнто за сриске школе, јер је познато п прпзнато, да српска омладпна пма dapa за учење туђих језнка; а зна се п то, да Србп радо говоре туђнм језпцпма, па због тога често и занемарују свој народнп језик. С тога се неки родољуби боје, да се немачкп језнк не бн сувпше рашприо и утврдио у Српству, а на штету српскога језпка п српске народностп. Али од тога нема опасностн, кад се националнн нредметп обрађују у школи како треба, н кад се нспуњавају друге погодбе за одржавање нацноналннх особпна. У рвалци се полаже још већа важност на учење жпвнх језика него у гпмназнјп. 5' њој пмају тн језнцн већи број часова, н зато се могу боље пзучнти нс теорпјске и с практнчне стране, и више се дела може прочптатн у школп. У осталом, поступак је-прп наставп једнак у обе врсте средњих школа.

39. 5) Народна и општа историја. а) Проучаваље народне н опште псторије врло је важио за образовање духа у ученнка, јер су при том застунљеин мбралнн н ннтелектуалнн, практични н естетнчкп васпитнп пнтереси. 1) Најважннјп је моралпи задатак нсторнјске наставе у гимназнјн, јер нсторнја нам даје многе примере добрих характера, упознаје нас с радом п