Topola

171

жпвотом велпких и славних људи, којп су стекли велике заслуге за свој народ, за своју државу, па и за цело човечанство. Кад ученици са симпатијом прате њихов рад и живот, онда се у њих развпјају патриотска и национална, социјална п ху.чана. оеећања, и јавља се тежња за подражавањем племенитим људима и узвишеним характерима и за остварењем њихових идеја. А послс, кад ученици проучавају историјски развитак појединих културиих народа, парочито кад прате борбе свога народа за самоодржање, онда се та симпатија, која се с почетка обраћа личностима, проширује и преносн на цео народ, а доцније и на цело образовано човечанство. Историјска се настава разликује од иаставе других предмета нарочпто тим, што се овде прп предавању п прп учењу редовно јављају осећ ања симпатије и аптипатије, било ирема појединим лпцима, или према представиицима једнога народа, пли према целоме народу. Зато ова настава може много да утиче на развијање моралних осећања. Кад се при том одабира такав материјал, који ученицима даје прилике за угледање и подражавање, онда се учење историје може сматрати као идеално дружење. 2) У интелентуалном погледу служи иам историја као доиуна. нашега искуства. о друштвеном и државном животу. Проучавајући ирошлост појединих парода, ми боље упознајемо и њихов садашњи живот, п то пе само по спољашњим догађајима, него и по унутрашњем развитку, а нарочито по развптку њихове духовне културе. Оио