Topola

172

је најпотребније при познавању свога народа п његових односа према другим народима. Учење псторпје даје довољно прилике за уеавршпвање мишљењ а, иа.ићењ а п маште. 3) У ирактичном погледу важна је иримепа исторпјскога знања на лични и соцпјалнп живот, где се псторија човечанства показује као „учитељица човечанства (С , н где се светска псторпја јавља као „светски суд сс . Поредећи ранпје догађаје из народне п опште псторпје са скорашњим догађајима и са садашњим жпвотом народа и стањем држава, ученици he лакгае увидети добре п рђаве стране у развитку свога народа н своје државе, који he критички пропраћати, а у племенитој намери, да се добро одржп, а зло уклони. Ако псторијска настава успе да развије такву тежн.у у ученика, онда he они доцнпје., као зрели п интелпгентни људи, и сами радити на остваривању народних пдеала. При том he онп, као управницп друштва и државе, као проповедницп вере и морала, као наставници и научнпцп, као уметници п беседници, узимати примере и црпсти пдеје највише из народне и опште историје. 4) У историјској су настави заступљени п ествтички интереси, јер историја има везе с леиом књижевношћу, а прн предавањима из историје показују се ученпцима лепе слике споменика, грађевина, лпца, иошње, показују се стари накити и новцп, старо и друге лепе ствари : разгледају се сличне стварп у историјском музеју и -т. д.