Topola

173

б) Пошто се историја не може добро разуметп без везе с геограФијом, то учење историје почиње у 11. разреду и продужава се после кроз све разреде. Настава се расаоређује на два течаја; у нижем течају (у три нижа разреда) даје се ученпцпма потребни историјски материјал, који они морају добро запамтпти, и то више из народне него из ошпте псторије ; а у вишем се течају (у четири впша разреда) то прошпрује и логпчно обрађује. Оишта историја на ниже.м ступњу нредаје се више у облику животоииса. и слика. cr поједпним важним догађајима код културнпх народа, али у хронолошком реду; а сриска историја, коју су ученицп на тај начин упознали још у основној школи, може се овде предавати у непрекидној вези, али с нарочитим обзиром на развијање осећања и маште. У млађим је годпнама живље и свежпје памћење, зато у нижем течају треба ученицп да научо добро важније догађаје из историје и да заиамте разна имена п бројеве (године). У вишем течају уче се општа историја п народна историја уиоредо, ито синхронистички у онпм периодима, где се важни догађаји из српске историје јављају заједно с важним догађајима код других културиих народа. Овде се обраћа нарочита пажња на узрочпу везу у развитку политичких и других догађаја и на унутрашњи живот народа, на развитак важних друштвених установа и државиих уређења, и у опште на напредовање цивилизације и културе.