Topola

174

Према томе се бир а материјал за псторпјску наставу. Псторпја је човечанства врло пространа, п зато се не може у школп научптп у већој опшпрностп; него се из ње бпрају главнп псторијски тииови, или мање и веће целине, које ое опшпрно прелазе и свестрано обрађују. По правилу, најопшпрнпје се изучава народна псторија, дањхе код нас историја срискога народа, и то у вези с псторијом других словенскпх народа п осталих суседних народа, због боњега разумевања српске псторпје. После, учи се опшпрно историја оних народа, који су у поједпним-перподпла предњачили другим народима својом културом и цпвнлпзацпјом, а то се мењало у разним перподпма, С тога се грчка и римска историја учп опшпрније него псторија других културних народа, нарочито у хуманпстичкој гимназији. Оно што се пзбере за опширннје проучавање, треба обрадитп те.иељпо, узимајућн при том у помоћ п друге науке. Ila тај се начин ученпци упућују, да и сами проучавају неке одељке пли перподе пз исторпје, угледајући се прп том на обрађпвање овога предмета у школп. За образовање духа више се добива, кад се пз свакога перпода пређе добро макар само један важан догађај, него да се пређе више догађаја летимпчно п површно. в) При предавању исторпје влада генетички метод, по ком се проучавају жпвот појединих лпца п развитак иарода у њпховом прпродном току; а на вишем ступњу употреб.вава се и хеуристички метод, кад ученпци сами суде о псто-