Topola

175

рпјоким догађајпма, и кад истражују узроке и законе, по којима су се развијалп поједпни људи, народп п цело човечанство, нарочито у социјалном и културном погледу. Облпк је предавања у нижој гимназији претежно монолошки, а у вишој гимназији већпном диалошки. Обично се употребљавају ođa облика, при сваком предавању, јер пошто наставник исприча један одељак, или цео догађај, онда се разговара с ученицима о том. Ако се правилно употребе ови наставни. методи и облицп предавања, онда he код ученика бити довољно саморадње и јакога интересовања за овај предмет. г) Наставна су средства. овде: наставниково иричање , историјске карте , историјски атланти, модели градова, слике лица п грађевина, места и догађаја, иосматрање историјских споменика, старих новаца, оружја, застава, одела, иакита, оруђа, справа, намештаја пт. д., нарочито у историјском музеју, синхронистичке п генеалошке rađлице, изводи и прегледи, кратки уцбеници, историјска дела згодиа за лектиру, цртање и т. д. Најважније је наставниково ирииоведање, од кога највише зависи разумевање и интересовање ученика, буђење осећања симпатије и одушевљсња, или нак осећања одвратпости и гнушања, и најпосле утицање на вољу њихову. Причање мора бити озбиљно, одмерено и природно, с осећањем пс уверењем у пстиннтост и важност догађаја, а без аФектације, и без хладнога ређања догађаја, јер то не буди осећања. Али паставинк