Topola

176

треба да буде добар прпповедач и доста вешт беседник, и мора добро владати и предметом п језпком. Ако се исторпја предаје како треба, онда она постаје најинтересантнији предмет у гимназији, те га ученпци врло радо слушају п самп га радо пз-0 учавају. А ако се пе предаје правплно, него се тражп само памћење имена, годнна п појединости код разних догађаја, па се према томе дају и оцене, онда ученпцп могу омрзнутп чак и своју народну псторију, коју треба највише да воле. д) Прп појединим предавањима иостуиа се на нижем лтупњу овако: 1) Наставнпк исирича један одељак, који може битп мањи илп већи према тешкоћи схватања u памћења, п објасни сам, плп у разговору с ученпцпма, оно што је теже за разумевање, забележи непозната имена на табли, покаже место, где се нешто. догодило, на псторијској карти, покаже слику или друго какво средство и т. д. При том треба пазитн, да причање буде слободно и течно, да предавање буде добро распоређено, да представ.вање догађаја буде жнво и јасно, и да наглашивање буде природно. После тога, један ученик ионови тај одељак својим речнма, без прекидања; а према потреби може то исто још један ученик пспричати. Тако се поступа и с осталим одељцима, који свп заједно дају једну биографију, или једну историјску слику , и после тога један ученик понови целу биограФију, или цео догађај. 2) Кад се тако пређе један животопис, или један догађај,