Topola

177

онда ce води разговор о оном што је важно у њему, нарочито с моралнога и социјалнога гледпшта. Наставник ставља питања нарочито о характернпм особпнама историјске лнчности, о њењим заслугама и врлинама, о тлавнпм моментима у развитку догађаја, о природној или узрочној вези међу њпма, колико то ученици могу разумети. 3) Затим се иореди тај животопис или догађај с другим жпвотоппсима или догађајима, а нарочито се пореде слични догађаји из истога периода, код нстога народа или код сродних народа (н. пр. код Словена). 4) Иа основу тога поређења изводп се морално правило, морална идеја, норма или закон, па се то правило даље објашњава у вези с другим правилима, наводећи и друге примере из рсторије за његову иотврду. 5) Наставник се, на нослетку, разговара с ученицима о иримени тога нравила, истпчући га г:ао максиму за жпвот ученгша у садашњости и за доцнији социјални живот њихов. На вишем ступњу постуна се у главном тако исто као на нижем ступњу, само се скраћује понављање, да би се могло внше материјала npehn и да би се исти могао боље обрадити. Овде ученици не понављају ни поједине одсеке ни цео догађај опширно, него, место њихова причања, наставнпк их ироиитује у кратко о садржини. Одељци су овде већи, те причање наставниково о једном одељку може трајати десет до петнаест минута, док на нижем ступњу траје пет до десет минута. Одељци се право према различним стадпјама у

ПОСЕСНА ПЕДЛГОГИIСД