Topola

178

развитку догађаја, као: узроци, ток, свршетак, последице. Разговор о важним догађајима и њпховим узроцима и последицама, и поређење сличнпх догађаја код разнпх народа добивају овде већи обпм. Тако псто проучавају се дубље п са впше саморадње морални и социјални закони, заједно с њпховом прпменом на друштвени и полптичкп жпвот народа. Ово је, на овом ступњу, много важнпје од памћења појединостп о многобројнпм ратовпма, како у народној тако п у општој псторпјп; јер овде је главни задатак развпјање логичкога мишљењ а п поступно стварање паучнога уверења о мора.шим, религпјскпм, полптпчкпм п културним односпма у животу народном; а' за ово је ученицпма много потребнпја наставнпкова помоћ, него за памћење догађаја, које могу п самп сазнати пз књпга. Историјску наставу у гимназији допуњава лектира старих исторпчара, п од чести чптање чланака псторпјске садржине на матерњем језпку п на туђим живпм језицпма. Ово последње важп у већој мерп за наставу у реалцп. Тп се чланци узимају из чптанака, плп пз псторпјскпх дела, у којима су неки догађајн опшпрнпје пзнесенп него у уџбенпцима за псторпју. Прави уџбенпцп садржавају у кратко онај пстп псторпјскп материјал, који се прп предавањпма опширно прерађује. Њпх употребљавају ученпцп код куће, нарочпто ради памћења догађаја. Ако у њима има слика, ученпци he пх радије читати; а ако пма згоднпх прегледа п таблица, онда he лакше памтптп до-