Topola

179

гађаје и године. Опширне чланке из других књига нека ученици чнтају код куће, татш и веће иесме поторпјске садржине; а само се по нешто може навестп прп крају предавања ради јачега пнтереса, ну с тим да ученидп добро разликују праву истину од пдеалпсанога појетскога схватања. Није потребно да ученици ире предавања читају дотпчни одељак из уџбеника, јер онда се слаби њихов интерес за време самога предавања; али ако бп већини ученика бпо иознат неки догађај, онда-нека они редом причају о том место наставнпка, који he то, према потребп, исправљати и допуњавати, а после he то у разговору с њпма обрадити. Ово важи нарочито за биограФије и слике пз српске исторпје у нижој гимназији, које су ученицима пз основне школе познате, и тако исто п за догађаје из опште историје у вишој гимназији, у колико су их ученпцп упознали у ппжој гимназији. Ученицима је пријатно, кад могу сами нешто испричати, што су раније училп и читали; а оваквпм се поступком потпомаже њпхова саморадња. Ако у уџбеницима не би било изложено у потребном обпму све што је програмом прописано, онда наставник може упутити ученике, да ирибележе у кратко оно чега тамо нема; али да то не чине за време причања наставникова, да ce не би пажња расејавала, него после опште репетиције целога догађаја. При том нека ученици бележе само поједиие речи, које he их подсетити на ток догађаја, а нарочито имена лица и места