Topola

181

У осталом се поступа као у гимназији, само што овде, место лектпре старих псторичара, долазп чптање псторпјскпх дела на немачком п Француском језику.

40. 6) ГеограФИЈа. а) ГеограФијска настава даје ученпцпма приллке за многостручио образовање, јер у њој су готово свп наставнп интереси заступљени. 1) У интелектуалпом је погледу важно, што се учењем геограФије прошнрује у ученика стварпо знање, што им се даје прилика за иоређење разноврсних односа на земљи и у свету, п што*они проучавају иростор у највећим размерама, и то на реалној основи, а то им служи као темељ за творење апстрактних појмова. Учењем геограФије вежбају се дакле све силе нашега разума, а нарочито сила логичкога мишљењ а. 2) При предавањима из политичкога земљописа упознају ученицп разне државе и народе, државна уређења и разне установе, друштвенп живот и характер појединих иарода, њихове нарави и обичаје , веру и морал, и у опште садашње стање њихове културе и цивилпзације; а то може повољно да утиче на морални развитак ученика. 3) При разгледању лепих предела, у природп п па сликама, при упознавању појединих лепих ствари, ириродних производа п људских творевпна развијају се естетичка, осећања у ученика.