Topola

185

хидрограФске карто без бележења имена) ради понављања и вежбања; 9) кратки уџбеници , са слпкама и картама; 10) лектира, интересантних иутоииса п характеристика предела и народа; 11) живо оиисивање и представљање непознатпх места у облпку зампшљенога путовања; 12) ионављање по разнпм гледиштпма, као: no речншм сливовпма, по велпчпнп брда, река, места, по странама света илп по областима, по начину путовања ,у разна места или у разне крајеве и т. д. д) Прп оиисивању иојединих земаља. иде се овпм редом: I. Посматрање саме земље за себе, и то: 1) положај, гранпце п величина; 2) брда и равнице; 3) воде; 4) климат п природни производи (животиње, биљке, мпнерали); 5) становништво, а иарочито број и насељеност, народност и вера, народни обичајп и социјални односи, просвета и привреда, начин живљења. и историјски развитак у кратко; 6) политпчко уређење; 7) важнија места; 8) саобраћајна средства, трговина, војска и т. д. За време оппсивања земље, наставник црта поједине делове на табли, или их показује иа добро.ј парти тако, да сви ученици могу то добро впдети. За то време они не треба да цртају, пити да гледају у своје атланте или у уџбенике. 11. Пошто се све то пређе п понови у мањим и већим одељцима и у целини, онда долази иоређење те земЛ)в с познатим земљама, и то у разним односима, као: по величнни, иасељеностп,