Topola

191

као средство за објашњавање и као средство за вежбање и умење. д) Прп усмепом рачунању у најмлађим разредима поступа се на једнсм часу предавања од прилпке овако: Наставник каже унапред, шта he се дотичнога часа радити из рачунања, па онда стави задатак, тражи да се он понови, пита како се израђује, ц онда остави мало времена ученицима да размисле и тихо у себи израде тај задатак; па после тога прозива поједине уче.нике и пита пх за ресултат, и како су дошли до тога ресултата. За ово последње пита наставник с почетка, док се ученици не упуте у иравилном решавању з-адатака, и доцније кад посумња, да ли је неки ученик правплним начином израдио задатак. Казујући ресултат, ученици у исто време ионављају п задатак. За усмено рачунање задају се лакши II простији задаци, с мањим бројевпма, или с таквим бројевима који се лако памте, и то впше с целим бројевима него с разломцима. више с десетним разломцима него с простима, више у примерима него у чистим бројевима. Тако се поступа и с другим задацима. Ну код свакога задатка наставник обраћа пажњу ученика на оно што је једнако или слично у решавању задатака, на неке олакшице у раду и на скраћивање рада, и побуђује их згодним питањима, да они сами изиађу иравило, или простији начии решавања; па кад се то, уз помоћ наставникову, постигне, онда се ново правило иримењује на израду нових задатака. Све се то ради, по могућности, само усмено.