Topola

192

При иисменом рачунању поступа се с.шчно томе; Наставник одреди једнога ученика да пише на табли задатак, којп он претходно јасно искаже, а један ученпк понови; затим пита друге ученпке: којом he се врстом рачунања израдпти тај задатак, зашто треба тако радити, како треба према томе поставптн задатак за решавање, како he се отпочетп рад, како продужити и свршитн, н какав he се ресултат од прилике добити. После тога одредп једнога ученпка с места, да израђује задатак п да казује ономе код табле, шта he написати; у том му могу помоћи п други ученпци. Кад се тако изради задатак, онда га један ученпк поновп заједно с ресултатом, и с почетка се понав.ва п начин решавања задатака. На овај начии суделују при израдп једнога задатка сви ученици, јер они не пишу ништа на хартпји, него сви гледају на таблу, пазе шта се радп п помажу при тбм. Тако he пре научити правилно поступање при решавању задатака, него кад би преппсива.ш оно што се радп на табли. Овако се поступа п код других задатака, док се не нађе иравило нлп образац, iio ком се после решавају другп задацп, пстога часа и доцнијих часова предавања, пазећи при том увек да ученпцп добро рааумеју оно што раде, и да умеју и сами Hahn правило или образггц, кад би ra заборави.ш, а ие да науче образац механичкп на памет, аа кад га забораве, онда да не могу израдити задатак ни обичним начином. Пошто ученици, на овај иачин, науче правплио рачунати, заједнички уз помоћ наставни-