Topola

193

кову, онда могу п сами израђпвати задатке, у школп и код куће. Школски задаци, у облпку писмена исиита, пзрађују се на овај начпн; Наставнпк напише задатке на таблп, утврди с ученпцпма начпн пзраде, и после онп преппсују задатке п израђују их самостално, сваки за себе. Кад већина ученпка буде готова с пзрадом, плп кад прође одређено време за то, онда се заДаци псправљају заједничкп у школп, илп пх наставнпк поправља сам код куће. У првом случају, пита наставнпк неколпко ученпка за ресултат код свакога задатка п потврдп правплно решење задатака; а ако наиђе на погрешке, онда дотпчнп ученик радп пстп задатак на таблп, те се тако погрешке поправе. У другом случају, наставник означп учпњене погрешке, које после ученицп самп исправљају; а ако има већих погрешака код многих ученика, онда се дотичнп задаци раде иа ново у школп, и то заједнпчкп на табли, па се према томе поправљају на хартијп. Овп се задаци могу, према потребп, п оценити. При пзрадп домаћих задатака поступа се па сличан начпн: задацп се наппшу на табли и преппшу се, или се диктују п прочитају ради увере о тачностп, плп се чптају из уџбеника, па се онда ученици пропптују о дотпчнпм рачунскпм впдовпма и о начину решавања задатака, п даје пм се упутство за пзраду свпх задатака. Израђепе задатке предају ученпци преко редара паставппку, који их наскоро затпм прегледа, поправи п врати. Општије се погрешке исправљају у школи.

ПОСЕВНА ПЕДАГОГИКА