Topola

Израђујућп многе задатке, усмено н шхс.мено, ученици ће се нзвежбати и у брзом рачунању, х:оје је потребно за прахггичан живот; али ппах: је важније, да они потпуно добро разумеју рачунскп рад II да овај буде сасвим иоуздан С тога наставник мора често пптатп учевћке за поступак при рачунању, докле год се не постигне oniTjia правилиост у решавању задатака, те да се логпчко мишљење развија најправилнпјпм путем. Може се неки пут покушати, да се псти задаци на впше начпна решавају, алп се најпосле задржава и упоонај начин, који је најпоузданијп, најкраћп п најлакшп. Наука о геометријским облицима учи се од прилике онако као у впшпм разредима основне школе; полазп се од посматЈзања п описпвања облпка правплних тела (модела), па се с помоћу цртања пздвоје поједпни облпцп, којп се онда засебно проучавају у Јзазговору пзмеђу наставнпка п ученика, решавају се задаци о том, утврђују се правпла, праве се конструкцпје, п добпвено се знање практпчно прпмењује. На послетку се може задатп учеппцпма, да нешто о том пзрачунају п.ш нацртају код куће, па се то другога часа npeгледа п поправп. Нрп учењу математике у впшпм разредима поступа се у главном онако. као прп учењу ajoiiTметпке п геометријских об.шка: полазп се обпчно од решавања поједппих задатака иа таб.ш, прп чем суделују свп ученицп ; после се прелазп на пзналажење njiaßii.ia п ооЈхазаца, којп се, на по-

194