Topola

195

слетку, утврђују и прпмењују при пзрађпвању новпх задатака, конструкција, нланова, модела. С почетт:а се употребљавају простији задаци, да би ученпци брже упознали поступак, п да бп лакше схватилп п пронашлп правило; а п доцнпје, р:ад израђују заплетене задатр:е, они пх растављају п своде на просте задатке, да бп их ла.кгпе решплп. Пошто ученици добро схвате иачин п тор: рада при решавању појединих задатака, р:ојп су на таблп пзрађени, онда могу пор;ушатп да пзрађују одређене задатр:е самостално, у школи и р:од р:уће. А да бп запамтпли утврђенп ред којпм се то ради и цео поступар: прп ■» том на сптно, може пм се допустпти, да претходно ирепишу с табле бар један потпуно пзрађен задатак, заједно с дотичном Формулом. Било бп сувпшно и дангубно, р:ад би ученпцп све задатке с табле преписивалп. А било би противно начелу саморадње, р:ад би иаставник сам све показивао на таблп и давао готове обрасце п правила ученпцима. Ово би бпо догматични начпн предавања, који најмање може подиети у математпчкој настави, јер математпка нпје предмет памћења, него је предмет логпчр:ога мишљења. При математичкој је иаставп врло важно, да се у почетку положи добар темељ п да се све што долази доцнпје наслања иа оно што је претходпло, тако да се једио из другога генетички изводи. У другпм некнм наставиим предметима могу се неки одељци одвојпти п засебно проучаватп, без везе с другпм одељцима; али у математпци