Topola

200

знају многе јединке у разнпм класама, Фамилијама, родовпма пт. д.; ауY. п VI. разреду уводе се онп у анатомбко п физполошко посматраше бпљака и жпвотпња, заједно с посматрањем човечјега тела и његових органскпх Функцпја. У средњпм разредпма уче се експерп.мента.ша физик а п хемиј а с минералогијом, а у најстарпјпм разредпма (VII. и МИ.) учи се физика. опшпрно, а минералогпја с геологијом' (у VII. разреду) у кратко. Прп изборц наставнога матерпјала пазп се нарочпто, да се добро упознају характерпстпчнп иредставници разнпх група у јестаственпцп, што је потребно за класиФпковање прпродннх предмета; а из Фпзике и хемпје показују се поглавпто оне појаве, на којпма се најјасније могу представптн поједнни прпродни законн. Нпје важно да се пређе много матерпјала, него да се оно што се одабере, сввстрано проучп, п да се прп том ученпцп упуте, како he сами иосматрати п експернментоватп, описнватн и поредптн, увршћпвати и тумачити. в) Прп овој наставп употребљавају се методп; аналитички, генетички п хеуристички. Прпроднн предмети и прнродне појаве посматрају се најпре свако за себе, па онда по групама, и описују се оиим редом, како достају н како се развпјају. Оно што је сложено, раставља се на делове, па се разгледа у поједпностпма. Све то раде самп ученпцп: онп траже п скупљају бпљке п мпнерале, оппсују пх н распоређују; онп посматрају разне жпвотпње н прпродне појаве, класпФпкују пх, нстражују уз-