Topola

203

д) При описпвању и проучавању појединпх природнпх предмета пз јестџртвенице иостуиа се овако: 1) Наставник иокаже предмет ученицима тако, да га сви могу јасно видети, па онда их иита за његово име, за поједине деловв п за важиијс особипе, које су характеристпчне и које јаче падају у очп; затпм покаже им унутрашње делове или органе и њпхове особине, илп радње, пли састав њпхов, у колико је то могућно. 2) После тога, наставник се разговара. с ученицима о постанг:у, развитку и начину живота дотичне биљке или животиње, и о нахођењу минерала, којп се посматра, и после о непосредној или посредној кор-исти или штетп тога предмета за људски живот. 3) Затим долази иоређење нове јединке илп групе предмета с познатим сродним јединкама или групама, и, на основу тога, бива увршћивање новога предмета. Овом приликом нарочито треба ученици да науче, како ће новп природнп предмет разликоватп од других, и по чем he га доцније моћи иознати, кад га нађу заједно с другим предметима. 4) На послетку се добивено знање иримењује, било то иа даљи иаставни рад, или на економне, културие и технолошке послове. За време једиога часа предавања може се показати и описати више сродних предмета, пре иего што се пређе на увршћивање, али само се једап предмет описује оиширно, а код других се посматра и описује само оно што је друкчнје.